RSS csatorna

Nincsen RSS csatorna hozzáadva

Latest Posts

  • Lambda szonda hibák 2012-04-04 10:11:21 Egy elég általános szakmai hibáról szeretnék írni nektek. Hibakódolvasókat használók körében, de leggyakrabban a kezd?k körében minden napos...
  • Ford hibakódok P2336 2012-04-04 09:51:04 Fordoknál sokan nem tudják mire vélni az alábbi hibakódokat, és nem tudják mi a teendö. P2336 - (1-es henger, kopogási küszöbérték felett)...
  • P0172 Túl dús keverék (1-es hengersor) 2012-04-03 20:44:25 P0172 Túl dús keverék (1-es hengersor)? Vesézzük csak ki egy kicsit, hogy mit is jelent pontosan ez a hibakód és mik okozhatnak dús keveréket....
  • P0171 Túl szegény keverék (1-es... 2012-04-03 20:38:55 P0171 Túl szegény keverék (1-es hengersor)? Vesézzük csak ki egy kicsit, hogy mit is jelent pontosan ez a hibakód és mik okozhatnak szegény...
view all

Lambda szonda hibák

0 Comment
2012-04-04 10:11:21
 

Egy elég általános szakmai hibáról szeretnék írni nektek.

Hibakódolvasókat használók körében, de leggyakrabban a kezd?k körében minden napos probléma, a következö jellegü: “Kiírta a hülye müszer hogy lambda szonda feszültség magas (alacsony)…már a másodikat rakjuk bele de folyamatosan ugyan az a hiba…ilyen hülye egy müszert…”

Na barátom itt elkell, hogy keserítselek. Általában a müszereknek hibakodolvasásoknál 98 %-ban totál igaza van. A hibát a szerelö követi el, hogy nem vizsgálta meg az ok-okozati összefüggést.  Bármilyen autódiagnosztikai hibakódolvasó müszert használsz nem hibát állapít meg.

Érted nem a hibát állapítja meg és nem hibát olvas ki, hanem a vezérlöegység által eltárolt kódot és ehhez rendeli hozzá a szöveges jelentést egy adatbázisból.  Az hogy menyire pontosan lehetséges a behatárolása egy-egy hibának, ez pedig az autó vezérlöegységétöl függ. Nevezzük, úgy hogy attól függ az mennyire “okos”.

Jónéhány év szakmai tapasztalatom után bátran állítom, hogy egyik m?szer sem hibázik.  98%-ban jót olvasnak ki ! Ide most nem az élöadat kiolvasást és fordítási illetve adatbázis hibát értem, hanem hibakódolvasást.

A probléma ott szokott kezdödni, hogy a szerelö lát a hibakód szöveges magyarázatában egy alkatrész nevét és neki áll egyböl kicseréli ! Na itt álljunk meg egy kicsit. Nem gyözöm folyamatosan hangsúlyozni az ügyfeleimnek, hogy MINDIG vizsgáljuk meg az ok okozati összefüggést! Multiméter, oszcilloszkóp, egy jó adatbázis, elektromos kapcsolási rajz és hadd menjen…

Szóval hogy kicsit gyakorlatias legyek, és ha már a lambda szondáról (O2 sensor) volt szó, akkor tekintsük meg mitöl lehet túl magas illetve túl alacsony a lambda szonda feszültsége:

Folyamatosan alacsony lambda szonda feszültség lehetséges okai:

  • A lambda szonda szenzor kimenete lehetséges, hogy test zárlatos
  • Hibás MAP szenzor jel.  (MAP szenzor vizsgálat elött, mindenképp gyözödj meg róla, hogy a rendszer fals levegö mentes!)
  • Elszennyez?dött injektorok
  • Víz kerül az égéstérbe
  • Alacsony üzemanyag ellátó rendszer nyomás ( Üzemanyag nyomást ellenörizd több vezetési módnál, különbözö fordulatszám tartományokban is !)
  • Kipufogó rendszer tömítetlenség. Általában ilyenkor a szondához közel van a lyuk és emiatt a szonda nem tudja helyesen mérni a kipufogó gáz oxigén tartalmát.
  • Másodlagos levegö ellátási probléma

Folyamatosan magas lambda szonda feszültség lehetséges okai:

  • Túl magas nyomás az üzemanyag ellátó rendszerben
  • Becsepegö, “behugyozó” injektorok
  • Elszennyezödött vagy hibásan müködö kaniszter szelep
  • Hibás MAP szenzor
  • Hibás fojtószelep helyzetérzékelö jel

Esetleg kihagytam valamit ? Akkor a hozzászólásaitokban szívesen vesszük, ha megosztod velünk és ezáltal segítesz több ezer kollégádnak akik szintén olvassák a blogot. Tanuljunk egymástól !?

 
0 Comment

Send a comment

  

Send

 

Kosár  

A kosár üres

Szállítás 0 Ft
Adó 0 Ft
Összesen 0 Ft

Az árak az Áfát tartalmazzák

Kosár Fizetés