Latest Posts

  • Lambda szonda hibák 2012-04-04 10:11:21 Egy elég általános szakmai hibáról szeretnék írni nektek. Hibakódolvasókat használók körében, de leggyakrabban a kezd?k körében minden napos...
  • Ford hibakódok P2336 2012-04-04 09:51:04 Fordoknál sokan nem tudják mire vélni az alábbi hibakódokat, és nem tudják mi a teendö. P2336 - (1-es henger, kopogási küszöbérték felett)...
  • P0172 Túl dús keverék (1-es hengersor) 2012-04-03 20:44:25 P0172 Túl dús keverék (1-es hengersor)? Vesézzük csak ki egy kicsit, hogy mit is jelent pontosan ez a hibakód és mik okozhatnak dús keveréket....
  • P0171 Túl szegény keverék (1-es... 2012-04-03 20:38:55 P0171 Túl szegény keverék (1-es hengersor)? Vesézzük csak ki egy kicsit, hogy mit is jelent pontosan ez a hibakód és mik okozhatnak szegény...
view all

Népszerű eladások

Megtekintett termékek

Új termékek

GYORS-DIAG nyomáshullám mérő szenzor

Új termék

Motor mechanikus állapotának számítógépes vizsgálata, megbontás nélkül a GYORS-DIAG nyomás szenzor segítségével! Kompatibilis bármilyen oszcilloszkóppal.

Bővebb leírás

39,000 Ft Adóval

Egyéb infó

Motor mechanikus állapotának számítógépes vizsgálata, megbontás nélkül a GYORS-DIAG nyomás szenzor segítségével!
Modern autók javítása, professzionális eszközök nélkül szinte lehetetlen. Az alábbi cikkben, egy profi eszközt mutatunk be önnek, amellyel bármelyik benzines vagy dízel üzemű gépkocsi, teherautó, mezőgazdasági gépjármű motorja percek alatt (megbontás nélkül) számítógéppel megvizsgálható.

 

 

Gyors-Diag nyomásmérő szenzor

 

Az alábbi leírásban nézzük meg a GYORS-DIAG nyomásmérő szenzorunk működési elvét:

Gyors-Diag nyomásmérő szenzor működési elve

A működési elv: Nagyon egyszerű. Egy nagyon speciális nyomásmérő szenzort (GYORS-DIAG nyomásmérő szenzor) helyezünk a mérendő nyomás hullámokba, a másik végén található BNC csatlakozót pedig dugjuk be oszcilloszkópunkba.

 

A mérendő helyek lehetnek:

-Kipufogó cső: beégett kipufogó szelep, törött szelep rugó,  hibás befecskendező szelep

 -Szívó torok: hibás szívó szelep, elrakott vezérlés, lerakódások a szívó szelepen, hibás szelepvezető, törött szeleprugó

 -Olaj nívó pálca helye: Egyenletlenül kopott hengerek, valamelyik hengerben vagy hengerekben kopott dugattyú gyűrű, eltört vagy megszorult dugattyú gyűrű, probléma a hengerfallal, lyukas dugattyú tető

 - Membrános,vákumos üzemanyag nyomás szabályozó lökéshullámai: Nem egyenletes mennyiséget fecskendeznek be az injektorok

 

Ez a speciális GYORS-DIAG nyomásmérő szenzor használható benzines és dízel üzemű autókhoz egyaránt.

Gyors-Diag nyomásmérő szenzor csomagban

 

Vizsgálat a GYORS-DIAG  nyomásmérő szenzor szívócsőbe helyezésével:

 

Szívó oldali vizsgálat

 

Ezt a vizsgálatot önindítózás mellett végezzük el. Természetesen, ahhoz hogy megakadályozzuk a motor beindulását, húzzuk le az elosztó fedélről a fő kábelt, vagy szakítsuk meg az üzemanyag ellátást.

-

 

-

 

Ha a motor mechanikailag jó állapotban van, akkor a hullámforma hasonló mint egy szép szabályos színusz görbe. Eddig semmilyen más műszerrel nem voltunk képesek érzékelni a nagyon finom nyomás hullámokat a szívó torokban, kipufogóban, forgattyúsházban.

Amint a fenti ábrán is látható, hogy tökéletes motor esetében egyértelműen szép és szabályos nyomás hullámok találhatóak a szívótorokban. A szívó oldalról a motor ez esetben mechanikailag tökéletes.

 

Ha a hullámnak egy kis bemélyedés van a tetején:

-

Ez a hullámforma azt mutatja meg, hogy a vezérműszíj átugrott, vagy helytelenül lett beszerelve. A helytelen vezérlés miatt a szívó szelep előbb vagy később zár mint kellene. A helytelen vezérlés egyértelműen megmutatkozik a fenti jelalakban. Meredeken emelkedik a görbe, és lassabban fut le. A csúcs teteje előtt lévő beugrás jelzi, hogy a levegő még áramolna befele a hengerbe, azonban a szívó szelep előbb bezárt.

 

-

Ez a jelalak azt mutatja meg, hogy elég erős koksz lerakódás található a szeleptányéron. Ez megakadályozza a levegő szabad áramlását a hengerbe és így a henger feltöltése nem lesz tökéletes.

 

-

Szabálytalan jelalak a szívó torokban:

-

A fenti jelalak lehetséges szelepvezető problémára utal.


Az ilyen jellegű vizsgálatok óriási előnye, hogy pillanatok alatt, megbontás nélkül belehet határolni, hogy ha mechanikusan valami nem helyesen működik a motorban.

 

 

Vizsgálat a GYORS-DIAG nyomás mérő szenzor kipufogócsőbe helyezésével:


A nyomáshullámok pulzálásának megvizsgálása a kipufogó rendszerben, megmutatja helyes vagy helytelen mechanikai állapotát a motornak, befecskendező rendszernek, gyújtás rendszernek.

-

 

Az alábbi ábrán a motort beindítottuk és hagytuk alapjáraton járni:

-

 

A fenti ábrán látható szép szabályos egyenletes hullámok arról tanúskodnak, hogy a motor kipufogó oldalról vizsgálva, tökéletesen működik.

 

Ha megnövekedett lökéshullám szinteket látunk az ábrán, ez azt jelenti, hogy valamelyik henger csökkent hatékonysággal dolgozik. Ezt okozhatja beégett kipufogó szelep. Átugrott vagy félre rakott vezérlés, hibás befecskendező szelep, gyújtás hiba.

 

-

 

Ha a kapott eredményt, összevetjük egy relatív kompresszió teszttel, akkor egyértelműen lehetséges megmondani, hogy a motor mechanikusan hibás, vagy a motrot vezérlő rendszer a hibás.

 

Vizsgálat a GYORS-DIAG nyomás mérő szenzor nívópálcacsőbe helyezésével:

 

-  -

Ebben az esetben a forgattyús házban lévő nyomáshullámokat vizsgáljuk. Az alábbi ábrán látható szinte szabályos szinusz hullám szerűen jelennek meg a nyomás hullámok a forgattyúsházban. Nincsenek kiugrások a hullámok között. Valószínű, hogy a kompresszió gyűrű nem törött egyik hengerben sem. :-)

 

-

 

Ezen az ábrán egy 6 henger motort vizsgáltunk a GYORS-DIAG nyomásmérő szenzorunkkal. Az alábbi ábrán látható, hogy egyik hengernél sokkal nagyobb a nyomás amplitúdója.

-

Az ilyen jelalak a következő problémákról árulkodik:

-probléma a hengerfallal

-törött vagy beragadt dugattyú gyűrű

-lyuk a dugattyú tetején

Megj: Ritkán előfordulhat, hogy a nivó pálca helyén nagyon picik a forgattyúsházból érkező lökéshullámok. Ilyenkor a kartelgáz visszavezető gumicsőbe helyezhetjük a GYORS-DIAG nyomásmérő szenzort.

 


 

 

Összesítés:

Fenti példákban próbáltuk megmutatni, mennyire széleskörűen használható a GYORS-DIAG nyomás mérő szenzor. Sok információt tudhatunk meg a motor állapotáról, helyes működéséről, anélkül, hogy a motort komolyan megkellene bontanunk.

Gyors-Diag nyomásmérő szenzor csomagban

 

E vizsgálati technológia, már jónéhány éve használatos külföldön. Sajnos a hazai szakmai oktatásban nem igazán szerepelt eddig, ez a fajta vizsgálató módszer. Ezért még sajnos a mai napig, sok olyan szerelővel és oktatóval találkozunk, akik számára teljesen idegen volt a GYORS-DIAG nyomásmérő szenzor, és a vele végrehajtható vizsgálatok.

Néhány külföldi link a témával kapcsolatban:

http://www.picoauto.com/engine-diagnostics-sensor.html

http://www.youtube.com/watch?v=zFuULSGoTj8&feature=player_embedded

http://www.picoauto.com/firstlook-sensor.html

 

Eddig milyen módszerek álltak rendelkezésünkre, amelyeket megbontás nélkül végre tudtunk hajtani ?

-         Mennyire füstöl ?

-         Van e jelentős mértékű kartelgáz ?

-         Zajok a motorból ?

Kb. ennyi. Ezek nagyon primitív és egyszerű módszerek, de tapasztalattal rendelkező szakembernek természetesen sok mindent elárulhatnak ezek az információk is.

Aztán ezután jöhetnek a megbontásos és számos esetben igen időigényes módszerek:

-         Kompresszió mérés

-         Henger veszteség mérés

Ezek már elég precízen, megmutatják ha probléma van a hengerrel, gyűrűvel, szelepek zárásával. Ezek természetesen nagyon jó módszerek, de mondanom sem kell, jónéhány esetben mennyire időigényes is lehet.

Vajon létezik e, a fentieken kívül sokkal egyszerűbb módszer ?

A válaszunk: IGEN ! GYORS-DIAG nyomásmérő szenzor!

 

Csomag tartalma:

GYORS-DIAG nyomásmérő szenzor
• 2 m  BNC - BNC kábel
• 2 m gumicső

 

Ha még nincs oszcilloszkópja, akkor vásárolja meg a szenzort együtt a szkóppal, és így sokat tud spórolni.

Vélemények

Írd meg véleményed

GYORS-DIAG nyomáshullám mérő szenzor

GYORS-DIAG nyomáshullám mérő szenzor

Motor mechanikus állapotának számítógépes vizsgálata, megbontás nélkül a GYORS-DIAG nyomás szenzor segítségével! Kompatibilis bármilyen oszcilloszkóppal.